ریحانه جان 13 سال وهستی جانریحانه جان 13 سال وهستی جان، تا این لحظه: 13 سال و 7 ماه و 1 روز سن داره

هستی شیرین زبون

عالی عالی عالی عالی

کی میتونه جوابش رو بده؟

1391/12/13 1:57
1,570 بازدید
اشتراک گذاری

 

کی می تونه جوابش رو بده؟ من که نتونستم...

                                                                   

 

کی می تونه جوابش رو بده؟ من که نتونستم...

 

اواسط محرم بود ,تقربیا از روز های اول محرم  سوالات ریحانه خانم ۴ سال و۱۰ ماهه ی من شروع شد. از هر دری می پرسید، بیوگرافی ۷۲ تن که شرح دادم هیچ, در مورد شمر و یزید و پسر مرجان و... همه وهمه رو مجبور بودم در صعه صدر تام و صبوری بالا ,روزی چند مرتبه تکرار کنم.

یه روز داشت سی دی حضرت رقیه سلام الله علیها رو نگاه می کرد(یه روز که چه عرض کنم , هر روز ،روزی ۳ یا ۴ مرتبه) {یه کارتون جالبه مناسب سن بچه ها} رسید به درد ودل حضرت رقیه با اسب پدرش که ظهر عاشورا برگشته به خیمه ها... ریحانه جون اومده به من میگه؛ مامان چرا اسب امام حسین , امام حسین رو تنها وسط میدان جنگ رها کرد؟(دقیقا جمله ای که حضرت به ذوالجناح می زد؟)...سوال

 

سوالات عجیب غریب ادامه داشت و نقاشی هایی که ریحانه در توصیف شنیده هاش از روز عاشورا می کشید.

با مزه یه روز یه نقاشی کشید و دستم داد, شبیه چشم چشم دو ابرو بود با یه خط اضافه سمت چوب چوب یه گردن, با مخلفات . گفتم این چیه کشیدی مادر جون؟ طفل کوچکم گفت:حضرت علی اصغره تو کری یرش, که آدم بدا تیر زدن به گلوش...

.

نقاشی ها سولات ادامه داشت تااینکه ریحانه جون یه سوال کرد که نمی دونستم دیگه چه جوابی بهش بدم...

 

ریحانه: مامان ماشین امام حسین چی بوده؟

مامانی: عزیزم اون موقع ماشین نبوده.

ریحانه: پس چی بوده؟

مامان : اونها اسب داشتن.

ریحانه: خوب اون موقع اسب داشتن آلان ماشین امام حسین چیه؟...........................

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (11)

مامان دو بهونه قشنگ برای زندگی
13 اسفند 91 2:13
اای جونم ریحانه آخه مامان الان باید چی بگه عزیزم آخه این سواله اطلاعات مامان رو بردی زیر سوال اگه من بودم میگفتم بنز چون خودم دوست دارم شما هم ماشینی که دوست داره بگین


آخه سوالات به این جا ختم نیشه که...
من بگم بنز. توخیابون هر بنزی می بینه"ااا مامان ماشین امام حسین . این امام حسینه؟ چرا چشم هاش پیداست؟ چرا این شکلیه ؟ اگه این نیست پس کو
؟ مگه خودت نگفتی ماشینش بنزه؟؟؟؟"
حسین
13 اسفند 91 2:35
اول یه ماچ رو صورتش بدید
خب ذوالجنان ماشین اما حسین بود خو!!!!


ممنون.
ماشین ذوالجنان از کجا بیارم نشونش بدم؟؟؟
مامان( فاطمه، گل بابا)
13 اسفند 91 19:34
فدای ای دختر
عاطفه مامان مهرسام
13 اسفند 91 22:19
ای جانم چه دخمل باهوشی ولی خیلی باید صبوری کنید و به نظر من کل تاریخ تولید ماشین و اینکه تو اون دوره ها وجود نداشته رو براش مفصل توضیح بدین! تا احیانا از سوالهای مشابه خلاص بشید!
عاطفه مامان مهرسام
13 اسفند 91 22:25
در مورد وبلاگ من این کارو انجام دادم و شد! وبلاگ قبلیم مهرآیین بود تو همین نی نی وبلاگ! از وبلاگ مهرآیین نسخه پشتیبان گرفتم و تو کامپیوتر ذخیره کردم و بعد با وبلاگ مهرسام آپ شدم و رفتم تو قسمت نسخه پشتیبان و اون نسخه رو browse کردم و کل مطالب وبلاگ قبلی با تاریخ دقیق اومد تو این وبلاگ!
مامانی مهدیار
14 اسفند 91 2:23
راس می گی به خدا دقیقا مهدیار منم سوالش وقتی شروع بشه دیگه تمامی نداره.بگو امام حسین اصلا ماشینی نداشت.پیاده روی رو خیلی دوست داشت .همیشه پیاده این ور و اون ور می رفت.قوبونش با این سوالات عجیب غریبش


اینم جواب جالبیه به ذهنم نرسیده بود ‏.‏ ممنون
پرهام
15 اسفند 91 22:53
چه شیرین زبونو بلاست
دایی محمد
16 اسفند 91 0:03
داییش فداش شه. مثل خودم به این راحتیا اقنا نمی شه. نمی دونم چی جوابشو بدی . هر چی می گی بگو ولی یه وقت نگی «من نمی دونم، برو از دایی محمدت بپرس!!»


خیلی زنگیا
زیباترین گل پسرو گل به سر دنیا
17 اسفند 91 8:54
سلام ممنون عزیزم ان شاالله خدا عزیزاتو برات حفظ کنه و همه ما بهترینها را ازشون ببینیم منم با افتخار لینکتون می کنم عزیزم
گل حنا
17 اسفند 91 23:45
سلام عزیزم. ای جان.... بگو باید صبر کنی امام زمان بیان ببینیم چه ماشینی میخرن
زن دایی فریبا
24 اسفند 91 16:23
هر وقت جواب سوالشو پیدا کردین برا دایی محمد و دایی مهدی و دایی امین هم بفرستین تا با معزل مشابه روبرو نشن!!!